Nieuws

in 2017 zijn twee van de belangrijkste duurzaamheidsdoelen voor 2020 bereikt, vier jaar eerder dan verwacht
Knauf Insulation viert dubbele doorbraak duurzaamheid
Door Vivian Kennes op 24 oktober, 2017
Bedrijf

Knauf Insulation laat met trots weten dat haar energieverbruik sinds 2010 met 20,9% is afgenomen en dat de CO2-uitstoot met 25,1% is gedaald. Dat betekent dat dit jaar twee van de belangrijkste duurzaamheidsdoelen voor 2020 zijn bereikt, vier jaar eerder dan verwacht.

 Deze totaalcijfers en vele andere hoogtepunten komen aan bod in de jaarlijkse uitgave van Insulation Matters dat je hier kunt downloaden.

 Baanbrekende ontwikkelingen uit het afgelopen jaar binnen Knauf Insulation, passeren de revue in dit tijdschrift. Zoals:

  • radicaal omdenken bij onderzoek naar werkelijk prestaties bij de minutieus gecontroleerde renovatie van 190 woningen in het Verenigd Koninkrijk
  • de aankondiging van de investering van 100 miljoen euro in een nieuwe fabriek in Europa en miljoenen euro's die worden geïnvesteerd om de wereldwijde voetafdruk van het bedrijf te transformeren
  • de manier waarop het bedrijf omgaat met uitdagingen in de industrie door nieuwe oplossingen te ontwikkelen, zoals SUPAFIL MAX inblaaswol voor modulair bouwen en het Urbanscape Groendaksysteem
  • vernieuwingen van het bedrijf op het gebied van Building Information Modelling (BIM), doorbraken in akoestisch onderzoek en de ontwikkeling van extra expertise om een hogere score te behalen binnen beoordelingssystemen voor duurzaam bouwen

 "Uit elke pagina in deze uitgave blijkt dat wij de strijd aangaan met de wereldwijde klimaatverandering door energie-efficiëntie in gebouwen centraal te stellen bij alles wat wij doen", aldus Siân Hughes, directeur External Affairs bij Knauf Insulation.

 "Binnen ons hele bedrijf hebben we, via investeringen, via continue verbeteringen en commitment op elk niveau, onszelf uitgedaagd om ons werk beter te doen. Het is ons gelukt om met ons energieverbruik en onze CO2-uitstoot onder de voor 2020 gestelde 20% uit te komen. Bovendien is het aantal verloren tijdsongevallen over 2015/2016 met een derde afgenomen en ons stortafval is sinds 2010 met 54% gedaald.

We hebben nieuwe initiatieven ontwikkeld voor onze klanten. Initiatieven die gebaseerd zijn op het leveren van uitmuntende service en verkoop, en het bieden van hoogwaardige producten."

 "Veel van deze ontwikkelingen zijn nieuw en Knauf Insulation is dan ook bijzonder trots dat hetzelfde hoge niveau behouden blijft als, in het geval van Heraklith Wood Wool, 110 jaar geleden. We zijn er trots op dat we een dynamisch familiebedrijf zijn dat blijft investeren in kansen die onze leidende rol binnen de internationale isolatiemarkt versterken."

Download Insulation Matters 2017