Janneke Beerepoot - Inside Sales Houtwol

Janneke Beerepoot _ Medewerker Customer Service Knauf Insulation
Van hotelbranche naar houtwol

Acht jaar geleden was ik op zoek naar wat anders dan de hotelbranche waarin ik werkte en sinds die tijd werk ik bij Knauf Insulation. Een van de dingen die voor mij heel belangrijk zijn in een bedrijf is hoe mensen met elkaar omgaan. Bij Knauf Insulation had ik direct het gevoel dat het daarmee wel goed zat.  

Het is een organisatie waar je continue blijft leren en ook mijn mijn rol binnen de afdeling Customer Service is door de tijd heen veranderd. Ik heb meer verantwoordelijkheid gekregen. Er zijn technische aspecten bijgekomen, nieuwe producten en andere klanteisen. Je hebt hier zeker de mogelijkheid om te groeien, als je die ambitie hebt. Daarnaast hebben we bij Customer Service nu een heel leuk team dus ik heb het nog steeds goed naar mijn zin.

Elke dag bij Knauf Insulation is anders
Janneke Beerepoot, Inside Sales Houtwol

Klantcontact,  isolatievragen en orderverwerking

Op een gemiddelde dag begeleid ik klanten aan de telefoon, werk ik aan offertes en zet orders in het systeem. Klanten met technische vragen over houtwol kan ik door mijn ervaring vaak gelijk helpen. Als de tijd er is, vind ik het ook erg leuk om bestaande processen te verbeteren zodat ze na aanpassing sneller of beter gaan. Natuurlijk wordt ik ook heel blij van een nieuwe grote klant!
 

Hart voor de zaak

De klik die ik op het eerste gezicht voelde, is er nog steeds. Knauf Insulation is een gezellig en informeel bedrijf waar we alles tegen elkaar kunnen zeggen. Het voelt heel vertrouwd. Je merkt dat iedereen die hier werkt zich verantwoordelijk voelt, flexibel is en hard werkt. Iedereen heeft hart voor de zaak en dat merk je in de sfeer.
 

Jouw ideale collega

Als ik zou moeten omschrijven wie hier goed zou passen is dat een positief, enthousiast persoon die van open communicatie houdt. Iemand die goed tegen veranderingen kan en zelf structuur kan brengen in zijn werk. Het is voor Customer Service natuurlijk ook van groot belang dat je goed kan communiceren. Goed contact en begeleiding van de klanten is het belangrijkste in deze baan. We zitten in de bouwsector die normaal gesproken best formeel is en een dosis assertiviteit zal je ook zeker helpen.